میزان سهیم شدن دانشجویان و دانشگاهیان در توسعه شهرستان رودبار ..........
به بهانه 16 اذر روز دانشجو و تبریک این روز به قشر دانشجو و دانشگاهی شهرستان رودبار :با اشاره به نقش دانشجو در توسعه جامعه خویش دانشگاه ها تنها به صرف مدرک گرایی پسنده ننمایند بلکه دانشجو با ارایه طرح ها و اید ه ها نو باید نقش محوری در توسعه منطقه خود داشته باشد
به طور مثال دانشجویان دانشگاهای شهرستان رودبار با داشتن 5 دانشگاه پیام نور منجیل ، دانشگاه آزاد اسلامی رودبار ، آموزشکده سید الشهدا رستم آباد ، مرکز غیر انتفاعی گیل رستم آباد و دانشگاه علمی کاربردی فاراب عمارلو باید با شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان رودبار و ارایه طرح ها و ایده ها در راستای کاهش مشکلات و معضلات مردم مسئولان را در تنظیم سند توسعه شهرستان رودبار یاری کنند و مسئولان اجرایی و قانون گذاری از طرح ها و ایده های دانشجویان استقبال کنند و از این پتانسیل های به نحو مطلوب بهر مند شوند .
جامعه علمی و دانشگاهی شهرستان باید به سمتی پیش برود که بتواند موانع توسعه و پیشرفت شهرستان را از راه بردارد و در آن تاثیر گذار باشد تا بتوانیم حرکتی رو به جلو داشته باشیم.
اما در مسائل سیاسی دانشجوی نمیتواند نسبت به مسائل سیاسی شهرستان یا کشور بدون موضع و نظر باشد و این امر ممکن نیست، دانشجویان باید وارد عرصه سیاست شوند و فکر سیاسی داشته باشند اما سیاست زدن نشود ، چون سیاست زدگی در بعضی مواقع باعث سیاه نمایی جامعه خویش می شود .
ضرورت برگزاری کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاهها پنجگانه شهرستان ، به عنوان مراکز علمی، پیش از هر چیز لازم است تا نگرشی بر مفهوم «آزاداندیشی» داشته باشیم.
برای ایجاد ظرفیت و بلوغ سیاسی قشر دانشجو، به عنوان سیاستمداران، کارآفرینان ، مدیران و ... آیندهی این مرز و بوم همین دانشگاهها و همین کرسیهای آزاداندیشی است که همواره تأیید و تأکید رهبر فرزانهی انقلاب را با خود به همراه داشته است؛ زیرا به تعبیر ایشان، رشد اجتماعى، علمى، فکرى و فلسفى بدون آزاداندیشى امکان ندارد و این مهم خاصیت علم است و برپایی این کرسیها میتواند فضای حاکم بر دانشگاه را به سمت و سوی نشاط پیش ببرد.
اردیبهشت سبز...
ما را در سایت اردیبهشت سبز دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 18 تاريخ: جمعه 5 خرداد 1396 ساعت: 11:57